Pilates

PILATES

Zajęcia  prowadzi instruktor Jarosław Ryczkowski

Odbywają się w środy o godz. 9.30-10.30

Zapisy; zycinaczej@zycinaczej.org.pl

Tel. 535-219-785, 71-327-66-64

przerwa urlopowa 01.07-15.07.2018

zajęcia odbędą się do końca roku w terminach:

7,14,21 listopada

5,12 grudnia

zapraszamy!!!

W nowym roku zajęcia rozpoczynamy: 9.01.2019r

PILATES

To mix ćwiczeń wzmacniających i rozciągających opracowany przez Josepha Pilatesa, zainspirowany najskuteczniejszymi i najbezpieczniejszymi pozycjami jogi, baletu i ćwiczeń rehabilitacyjnych.

Powolne i płynne ćwiczenia, bez gwałtownych ruchów i skakania. Koncentrujemy się na mięśniach głębokich, które stabilizują kręgosłup i całe ciało.

Zasady

Właściwe oddychanie. Każdy ruch połączony jest ściśle z wdechem i wydechem. Głęboki wdech nosem z rozszerzeniem klatki na boki oraz pełny wydech ustami z wciągnięciem brzucha pozwoli Ci dotrzeć do najgłębszych partii mięśni brzucha. Im bardziej przesadny wydech, tym głębsze partie brzucha napniesz.
Stabilizacja centrum. Podczas wykonywania ćwiczeń ułóż miednicę w neutralnym położeniu i zaangażuj głębokie mięśnie brzucha.
Powolne, płynne, precyzyjne i kontrolowane ruchy. Im wolniejszy ruch, tym więcej włókien mięśniowych angażujesz w pracę. Nie szarp ciałem, płynnie przechodź również pomiędzy ćwiczeniami. Im dokładniej wykonujesz ćwiczenie, tym trudniejsze się staną. Nie ilość ale jakość.
Izolacja. Podczas ćwiczenia jednej grupy mięśniowej rozluźniaj inne.
Koncentracja. Staraj się patrzeć w jeden punkt nie biegając oczami po sali, wycisz się i oddziel się od tego co dzieje się dookoła. Podczas każdego ćwiczenia sprawdzaj czy poprawnie oddychasz i czy masz stabilne centrum.

Korzyści

Wzmocni głębokie mięśnie brzucha, będące kluczem do zdrowych pleców, płaskiego brzucha i dobrej postawy.
Poprawi równowagę i koordynację, uaktywniając małe, głęboko położone mięśnie.
Wzmocni i jednocześnie rozciągnie całe ciało, poprawiając sylwetkę, kształtując długie i silne mięśnie oraz zmniejszając bóle i zesztywnienie stawów.
Wzmocni i uelastyczni kręgosłup i mięśnie pleców, dzięki czemu Twoje plecy będą proste, a Twój kręgosłup ze sztywnego pręta zmieni się w sznur pereł, co ochroni Cię przed zwyrodnieniami. Wyciszy Twój system nerwowy i poprawi samopoczucie.

zapraszamy na zajęcia 🙂